سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رشد و بهبود رابطه دوستی dostankhob.com

یکی از دغدغه های بسیاری از ما این است که چطور دوست خوب پیدا کنیم و شاید سوال خود شما هم همین باشد که واقعا باید چطور دوست خوب پیدا کرد؟

 

چطور دوست خوب پیدا کنیم؟؟

داشتن دوست خوب به چند فاکتور نیازمند است که اگر آنها را رعایت کنید،قطعا دوستان خوب به سمت شما سرازیر میشوند و دیگر حتی نیاز نیست که به دنبال آنها بگردید.

1.اشتیاق برای داشتن دوست

اشتیاق نشان دادن در هر موضوعی یکی از فاکتورهای اصلی رسیدن است یعنی شما برای رسیدن به هر هدفی نیازمند هستید تا به هدف و خواسته خود اشتیاق نشان دهید.اشتیاق نشان دادن مانند سوخت خودرو میماند و باعث میشود تا هدفتان به سمت شما بیاید و به اصطلاح شما را با خواسته تان هم سو و هم فرکانس میکند.هر کسی که به هر هدفی رسیده است نسبت به آن هدف اشتیاق داشته و هر چقدر اشتیاق شما نسبت به رسیدن به هدفتان سوزان تر و بیشتر باشد،سریع تر به هدفتان خواهید رسید.

پس اگر میخواهید دوستان خوبی را داشته باشید،باید اشتیاق آن را در درونتان بیشتر کنید و با تمام وجود بخواهید،با تمام وجود.

اشتیاق حسی درونی است و اشتیاقی قوی است که اگر ایجاد از درون وجودتان آن را حس خواهید کرد و هنگامی که این حس را دارید،ناخودآگاه خنده بر لبانتان می آید و بسیار مسرور میشوید.

 

2.داشتن باورهای درست در مورد رابطه دوستی

به گفته بسیاری از مدرسان،باورها اصلی ترین مطلبی است که زندگی هر کدام از ما را شکل میدهد و با تغییر دادن و همسو کردن آنها با خواسته هایمان به راحتی میتوانیم کاری کنیم تا به آنها برسیم یعنی اگر شما عاشق این هستید که دوستان خوبی داشته باشید ولی باور شما بر این است که دوست خوب برای من پیدا نمیشود،باور شما با خواسته شما در تضاد است و در این صورت به آن نمیرسید.

باورهای ما در کودکی بیشترین شکل را میگرید و عوامل زیادی روی آن تاثیر میگذارد که از جمله بزرگترین آنها خانواده ماست.ما از والدین مان بسیار زیاد تاثیر میگیرم و برای مثال اگر شما در خانواده مسلمان به دنیا آمده باشید احتمال زیاد مسلمان شده اید و اگر در خانواده مسیحی به دنیا آمده باشید،مسیحی شده اید.این نمونه ای بارز از شکل گرفتن باورهای ماست.

برای اینکه بتوانید دوستان زیادی پیدا کنید،باید بتوانید باورهای مناسبی را در ذهن خود شکل دهید و باورهایی که در تضاد با پیدا کردن دوست در ذهنتان است را تغییر دهید.

 

3.بدانید که دیگران فقط به فکر خودشان هستند

اکثر افراد خودشیفته اند و فقط به فکر خودشان هستند.این اصلی بسیار بزرگ و مهم است.شما نباید در رابطه دوستی فقط به فکر خودتان باشید و فکر منفعت خود باشید.باید حتما جانب بقیه را هم در نظر بگیرید.اگر میخواهید دوستان زیادی را پیدا کنید باید به فکر آنها باشید و ببینید که آنها با فکر چه موضوعاتی هستند و موضوعات را از نقطه نظر آنها بررسی کنید.

 

این را بدانید که دیگران تشنه محبت و توجه شما هستند و اگر به آنها توجه کنید و آنها را تحسین کنید،قطعا خواهید توانست دوستان بسیار خوبی را در کنار خود داشته باشید و آنها هم از اینکه با شما باشند لذت خواهند برد.پس برای اینکه بتوانید رابطه خوبی با دیگران برقرار کنید ابتدا به فکر سود بردن نباشید،اگر به فکر سود بردن نباشید و بتوانید به آنها کمک کنید خود آنها پیشنهاد به شما خواهند داد و کم کم خواهید دید که رابطهِ دوستیِ صمیمی بین شما پیدا شده است.

 

در رابطه با موضوعات بالا در کتاب رایگان <چگونه دوستان بسیار خوبی را جذب کنیم> بیشتر صحبت کردیم که شما به راحتی و رایگان میتوانید آنرا از بخش دانلودهای رایگان سایت دانلود کنید و یا روی لینک زیر کلیک کنید،پیشنهاد میکنم که حتما این کتاب را بخوانید واقعا ارزش یکبار خواندن را دارد...

http://dostankhob.com/how-to-attract-alot-of-good-friends

 


ارسال شده در توسط سید فرزاد خلیلیان

خیلی از افراد بر این اعتقادند که نمیتوان دوستان خوبی داشت و حتی از بدی های رابطه دوستی میگویند و نصیحتمان میکنند که به دنبال آن نرویم و یا سوال خیلی افراد همین است که آیا واقعا میتوان دوستان خوبی داشت؟!

 

آیا واقعا میتوان دوستان خوبی داشت؟

قطعا پاسخ ما به این سوال مثبت است و بارها و بارها تاثیراتِ مثبتِ داشتنِ دوستِ خوب به من اثبات شده است و همچنین بارها کسانی را دیده ام که دوستان بسیار عالی داشته اند.

یاد دارم همواره بزرگترهایم به من میگفتند که از دوستانت دور شو و همیشه سعی میکردند تا کاری کنند که رابطه دوستی را برایم بد جلوه دهند ولی زیاد به حرفهایشان گوش نمیکردم چون بارها دیده بودم که دوستانم چه کارهایی را برایم کرده بودند که حتی برادرم هم برایم نمیکرد!!

دوست خوب واقعا یک نعمت بسیار بزرگ است چون تنهایی زندگی کردن خیلی از کارها را سخت میکند و به اصطلاح «صفایی ندارد».

این گفته در ادیان ما هم بسیار توصیه شده و همواره ما را به وحدت و دوری از جدایی و تنهایی سفارش کرده اند.

 

 

دوستان بسیار خوب همه جا وجود دارند و در هر شرایطی میتوان آنها را پیدا کرد و حتی میتوان کاری کرد که دیگران عاشق این باشند تا با شما دوست شوند و زمانشان را با شما سپری کنند،شاید شما هم چنین افرادی را دیده باشید که هر کسی که آنها را میبیند،دوستشان دارد و سعی میکند تا کاری کند که رابطه دوستی با آنها شروع کند.

برای اینکه موضوع را بهتر باور کنیم مثالی واقعی از یکی از دوستانم برایتان میزنم.او همیشه دوستان خوبی را کنار خود داشت،نه یکی و دوتا.همیشه چند اکیپ دوست داشت که اگر میخواست هر شب با یکی از این اکیپ ها باشد،دو هفته طول میکشد تا دوباره به اکیپ اول برسد!

عاشق این بود که به سفر برود و آخر روزی تصمیم خود را قطعی کرد و با 400 هزار تومن به ترکیه رفت،بدون اینکه کسی را آنجا بشناسد و یا بداند که باید جای خاصی برود.این موضوع برای خود من بسیار تعجب آور بود که بدون پول و تضمین!!قدرت ارتباط برقرار کردن بالایی داشت و میتوانست به سرعت دوست پیدا کند، پس به سرعت با یکی از کسانی که در اتوبوس با او همسفر بود،دوست شد و فهمید که او میخواهد پیش دوستی که در ترکیه دارد برود.از او درخواست کرده بود که او را هم به خانه دوستش ببرد و او هم قبول کرده بود و به همین سادگی اولین دوستش را در ترکیه پیدا کرده بود.

 

در طول چند روز با تمامی دوستانی که  همسفرش در ترکیه داشت دوست شده بود و میگفت در چند هفته دوباره مثل زمانی که در ایران بود با چند اکیپ متفاوت رابطه برقرار کرده بود و دوست شده بود و کسانی که با او دوست شده بودند بسیار به او کمک کرده بودند.از او پرسیدم که به نظرت چه عواملی در پیدا کردن دوست تاثیر گذار است و تو چطور میتوانی این همه دوست پیدا کنی؟

گفت دو عامل بسیار مهم است.

1.اصلا خجالتی نباشی،که خجالتی بودن برای رابطه برقرار کردن واقعا سم است.خصوصا برای رابطه دوستی.

2.فقط به فکر خودت و سود بردن خودت نباشی و همیشه به این فکر باشی که کاری برای شخصی که میخواهی با او دوست شوی انجام دهی.

 

نتیجه گیری:همواره دوستان خوب حتی در شهرهایی که اولین بار است در آنجا میروید،وجود دارد کافی است نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید به سرعت دوستان خوبی را پیدا کنید.

 


ارسال شده در توسط سید فرزاد خلیلیان