سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رشد و بهبود رابطه دوستی dostankhob.com

 

هر کس دیگران را با معیارها و دیدگاههای خود قضاوت میکند.

                                                                  استر هاردینگ

                                                           

یکی از راهکارهای بسیار کاربردی که کمک بسیار زیادی در ایجاد ارتباط موثر با دیگران میکند،این است که خود را در سطح دیگران ببینیم و به شکلی خود را هم رنگ آنها کنیم.هر چقدر در سطح دیگران ظاهر شویم و به زبان قابل درک برای آنها حرف بزنیم،موفق تر خواهیم بود.

مهم نیست که این افراد که هستند و چه موقعیتی دارند فقط نکته مهم این است که با آنها هم سطح شویم.برای مثال شما نمیتوانید با فرزند چهار ساله خود به همان شکل حرف بزنید که با دوست سی ساله تان حرف میزنید.اگر میخواهید ارتباط موثری با فرزند خود داشته باشید باید با او هم سطح شوید و به گونه ای باید بچه شوید.

همیشه ما میتوانیم به دو روش به مخاطبان خود نگاه کنیم.

1.میتوانیم به اختلافات و تفاوت هایمان نگاه کنیم.

2.میتوانیم به نقاط مشترک و شباهت هایمان نگاه کنیم.

 

اکثر انسان ها از روش اول استفاده میکنند و دقیقا به همین دلیل است که در روابط خود موفق نیستند و نمیتوانند ارتباط موثری را برقرار کنند.

ما نقاط مشترک فراوانی با دیگران داریم و با کمی تمرین میتوانیم به راحتی آنها را پیدا کنیم و اگر ما بتوانیم نقاط مشترک خود را با دیگران ببینیم به صورت ناخودآگاه خصومت ها و مقاومت ها را از بین میبریم و با آنها دوست و هم رای میشویم.وقتی افراد با یکدیگر همسان میشوند،با هم همکاری میکنند.

این موضوع بسیار جالب و سودمند است.به تعداد کسانی که در دنیا زندگی میکنند،نگرش های متفاوتی وجود دارد.هم سو شدن با دیگران افق دید و ذهن انسان را باز میکند و کاری با شما میکند تا بتوانید موضوعات را از نقطه نظرات مختلف نگاه کنید و همکاری دیگران را جلب کنید.

 

 


ارسال شده در توسط سید فرزاد خلیلیان